2021年05月03日
2021年03月07日
底辺と言われた害務省
金曜日の文化人の愛国四銃士でJAPAN HOUSEの話題が出ていたので、公式YouTubeを見てみました。2016年3月に第一弾のコンセプト動画がアップされていて内容はなかなか綺麗な映像だったのですが、再生回数はたったの2.5万回、最新動画は2020年4月で再生回数は衝撃の86回。そこで途切れていました。 pic.twitter.com/1xAvMgiRti
— ケイ(Trump Supporter) (@kachan1970) February 20, 2021
日本にしかない文化が山のようにあるのにアニメしか思いつかないなんて恥ずかしいにもほどがある。
— ケイ(Trump Supporter) (@kachan1970) February 27, 2021
こういう思考の人が外務省にもいて日本文化を世界に向けて発信することも出来ない。
JAPAN HOUSEのYouTube動画を作っても最新動画の再生数がたったの90回再生。
超底辺YouTuber。 pic.twitter.com/D2bFCtadJe

2021年02月14日
ソフトパワー戦略、日本なすすべなし
Countries like India and China are donating vaccines in a new type of soft-power diplomacy. “Instead of securing a country by sending troops, you can secure the country by saving lives,” said Dania Thafer of the Gulf International Forum. https://t.co/gblhvjRg7F
— NYT Health (@NYTHealth) February 12, 2021
Covid-19 vaccines are becoming an important form of diplomatic currency around the world, as nations jockey for soft-power gains. China and Russia are touting their own vaccines, as are Western drug companies. Now India is joining the fray. https://t.co/uZbrpfGUWJ
— The Wall Street Journal (@WSJ) February 13, 2021
